niedziela, 13 lipca 2014

Wymagane dokumenty do postawienia konstrukcji stalowej

projekt pozwolenia budowy

Dokumenty potrzebne do budowy konstrukcji stalowej


Wiele przyszłych inwestorów głowi się jakie dokumenty są niezbędne by zacząć budowę własnej hali, wiaty, garażu bądź innych konstrukcji ze stali. W tym celu został stworzony niniejszy artykuł, po którego przeczytaniu powinieneś zapoznać się jaki najważniejszy element mają konstrukcje stalowe.

Najpierw pozwolenie na budowę.


Wszelkiego rodzaju konstrukcje stalowe powstają dopiero po udzieleniu na to stosownego pozwolenia. Nie uzyskuje się go wprost, ale na podstawie dokumentów, przedkładanych następnie u odpowiednich osób. Tak naprawdę, dużo zależy od samego charakteru konstrukcji.

Pozwolenie na budowę dotyczy obiektów, przekraczających pewne parametry, a także mających określone przeznaczenie. W znakomitej większości przypadków trzeba starać się o pozwolenie, gdy konstrukcja przekracza wymiary deklarowane jako "większe" (o dokładniejszych liczbach na pewno zostaniemy poinformowani we właściwym urzędzie podczas starania się o pozwolenie), a także gdy ma być używana w konkretnym celu, na przykład:

Odpowiedni projekt konstrukcji stalowej to element startowy.


Projekt pozwolenia budowy konstrukcji stalowej to jeden z pierwszych dokumentów, który musi powstać, żeby w ogóle można było starać się o pozwolenie na budowę.
Jest to również istotne o tyle, że zaprojektowanie całości obiektu w odpowiednio wczesnym stadium pomaga później rozplanować etapy pracy i uzyskać niższe koszty. To jest uniezależnione od rozmiarów obiektu, więc czy będzie to projekt hali, projekt garażu, projekt magazynu, plan okazuje się konieczny.

Etap początkowy to także dokładne oszacowanie wartości inwestycyjnej powstającego obiektu. Oceniona pod tym względem planowana konstrukcja musi następnie być wznoszona zgodnie z przydzieleniem jej do określonej grupy - brak takiego przydzielenia może się spotkać nawet z zakwalifikowaniem tej czynności do samowoli budowlanej.
Konstrukcje stalowe określonych rozmiarów jak najbardziej kwalifikują się do nazwania ich w pełni funkcjonalnymi obiektami.

Twój biznesplan jest twoim projektem.


Podsumowując, nasza konstrukcja stalowa jest uzależniona od projektu pozwolenia na budowę, bez niego nawet firma wykonująca nie jest w stanie rozpocząć budowy. W projekcie budowy powinno być zawarte wszystko co jest najbardziej istotne w konstrukcji. Jeśli wykonawca i zlecający odpowiednio wykonają to zadanie to dzięki temu powstaną najlepsze konstrukcje stalowe.

16 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatny artykuł! Ja jednak odpuściłam sobie samodzielne próby budowania mojej hali produkcyjnej i budowę zleciłam firmie budex i nie musiałam martwić się o szczegóły budowy. panowie profesjonalnie "ogarnęli" temat ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. W Ramal (http://www.ramal.pl/) oferujemy tylko i wyłącznie wyjątkowe konstrukcje. Serdecznie zachęcamy do skorzystania z naszych usług.

    OdpowiedzUsuń
  5. W sieci znalazłem ostatnio firmę zajmująca się tworzeniem magazynów, projektami i całym wyposażeniem. podobno jest to jeden z najlepszych na naszym rynku producent regałów magazynowych i zbiera bardzo pochlebne opinie

    OdpowiedzUsuń
  6. W Ramal http://www.ramal.pl/ oferujemy tylko i wyłącznie solidne konstrukcje. W sam raz do użytku handlowego.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dobry wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak dla mnie dokumenty najczęściej kojarzą się z pracą biurową i u mnie w firmie tak właśnie jest. W sumie o niedawna także wdrożyliśmy elektroniczny obieg dokumentów https://www.connecto.pl/jak-elektroniczny-obieg-dokumentow-wplywa-na-dzialanie-firmy/ który moim zdaniem sprawdza się świetnie w każdym przedsiębiorstwie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki za przydatne informacje. Aktualnie jestem w trakcie budowy hali stalowej https://stalowe-konstrukcje.szczecin.pl/oferta/konstrukcje-stalowe/

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobre konstrukcje stalowe wymagają dobrego przygotowania dokumentacji.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja dzisiaj trafiłam na ofertę tej firmy https://nntlab.com/badania-diagnostyczne/ i na pewno skorzystam z jej usług gdy będziemy stawiać halę stalową. Koniecznie chcę sprawdzić stan naprężenia stali, zeby mieć pewność, ze konstrukcja jest bezpieczna.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę przyznać, że ja również jakiś czas temu wpadłem na pomysł aby postawić jedną z konstrukcji ale oczywiście potrzebowałem sprawdzonego projektu. Właśnie dlatego bez chwili zawahania zdecydowałem się na kontakt z https://zarzycki-konstrukcje.pl/ gdzie został on dla mnie wykonany.

    OdpowiedzUsuń